Ce masini au scos romanii la vanzare pe internet in primul semestru din 2015

0
Peugeot
Peugeot

Toate segmentele pieței auto au fost pe plus în prima jumătate a anului 2015 și, deși creșterile nu sunt spectaculoase, merita salutate după multi ani dominați de scăderi. Programul Rabla va ajuta semnificativ piața mașinilor noi în a doua parte a anului, în timp ce Prima Mașină nu va avea impact. O analiză Autovit.ro arată ce factori influențează piața auto și ce mașini scot romanii la vânzare pe internet.

  • Toate cele trei categorii ale pieței auto (mașini noi, second-hand din import și reînmatriculări) au crescut în primele sase luni, cu o pondere cuprinsă intre 4 și 14%. În total, creșterea cumulată a fost de 20.000 de unități.
  • La mașini noi, Dacia are 32% din piață, urmata la mare depărtare de Skoda, cu aproape 20%. La mașini second-hand din import Volkswagen are aproape 30% din piață.
  • Pe Autovit.ro a crescut ponderea mașinilor Euro 5 și Euro 6, dar și a celor germane premium. În schimb, a scăzut procentul mașinilor mai ieftine de 3.000 de euro. Cele mai scumpe mașini de pe site trec de 200.000 euro, cele mai vechi sunt modele de epoca produse înainte de 1950.
  • Piața mașinilor noi are mari șanse să avanseze cu 10-15% sau chiar mai mult anul acesta, ajutată mai ales de programul Rabla, însă nu și de Prima Mașină, care este ca și inexistent.
  • Timbrul de mediu nu va fi schimbat anul acesta și nu par a exista planuri nici în 2016, astfel ca efectele negative din piața second-hand vor persista.

utovit.ro, cea mai mare platforma de anunțuri auto din Romania, parte a grupului Naspers, a realizat o analiză comparativa a pieței auto în primul semestru din 2015 în raport cu perioada similara a anului trecut folosind datele publice ale Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În plus, din datele de pe platforma Autovit.ro a rezultat o imagine fidela a pieței mașinilor second-hand în funcție de o serie de criterii.

Date despre piața auto din Romania în prima jumătate a lui 2015

Piața mașinilor noi a avansat cu 10%, ceea ce înseamnă un plus de peste 3.000 de mașini fată de prima jumătate din 2014. Luna iunie, cu peste 8.500 de mașini înmatriculate, a fost cea mai buna din noiembrie 2011 și pana în prezent. Efectele pozitive ale Programului Rabla au început să se simtă în iunie și se vor simți și în lunile următoare, mai ales ca primele date indica un început promițător al programului.

Piața mașinilor second-hand din import a avut cel mai mare avans dintre categoriile urmărite în aceasta analiza, adică 14%, și ca atare a fost cel mai bun prim semestru din 2009 încoace pentru mașinile second-hand aduse din afara tarii. Iunie a fost și aici o luna excelenta, cu peste 20.000 de mașini, spre comparație cu alte luni iunie din trecut totalurile fiind mult mai mici (aproxmativ 13.000 în 2012 și sub 5.000 în 2011). Trei sferturi dintre mașinile la mana a doua aduse au mai mult de opt ani vechime.

Reînmatriculările (tranzacții cu mașini second-hand pe plan intern) au crescut cu 4% în primele șase luni ale anului, după ce și în 2014 s-a înregistrat un avans moderat. Dat fiind ca pe piață nu vor apărea noi factori care să influențeze lucrurile, este foarte posibil ca anul să se termine cu peste 220.000 de tranzacții, mai ales ca lunile de maxim vin în general în al doilea semestru (anul trecut cele mai bune luni au fost iulie și octombrie).

Primul semestru este în general mai slab decât al doilea ca și număr de mașini înmatriculate. Până acum doi-trei ani mai exista sezonalitate în piață, lunile de maxim fiind primăvara și toamna. În ultimii ani însă a dispărut sezonalitatea din piață și au fost cazuri în care iulie și august au fost luni cu număr maxim de tranzacții. Ianuarie a fost în mod constant o luna slaba.

La capitolul mărci, Dacia domina piața de mașini noi, în timp ce Volkswagen și Opel sunt preferatele romanilor la second-hand, unde și mărcile germane BMW, Audi și Mercedes au o pondere exrtem de importantă.

Mașinile de pe Autovit.ro în primul semestru din 2015

Pe Autovit.ro se găsesc  peste 70.000 de anunțuri, dintre care cele mai multe sunt pentru piese de schimb și pentru autoturisme. Din 29 iunie site-ul are un nou design, mult mai ușor de folosit și cu funcționalități mult îmbunătățite. În plus, și cele trei aplicații mobile au variante noi.

La capitolul autoturisme, a crescut în ultimele luni ponderea mașinilor mai noi și mai scumpe, în special a celor germane premium. Dacă în 2014 peste jumătate dintre anunțuri aveau ca subiect mașini de sub 5.000 de euro, acum ponderea acestora este de putin peste o treime. În plus, a crescut puternic numărul de mașini la peste 10.000 de euro.

Mărcile premium germane ocupa trei dintre primele cinci poziții ca și prezenta pe Autovit.ro unde, per total, aproape patru din zece mașini sunt mai noi de 2010. Interesant este ca sunt prezente și masini de epocă, chiar și mai vechi de 1950. La polul opus, al modernității, în oferta Autovit.ro sunt prezente și câteva modele electrice.

sursă text: 0-100.hotnews.ro

SUSȚINE

SUSȚINE OBIECTIV MEDIA

Ne puteți sprijini financiar printr-o donație PayPal, ori direct prin transfer bancar în unul din conturile de mai jos:

RO60INGB0000999902439284 Deschis la ING Bank | Beneficiar: Daniel Dăbăcan
RO62 REVO 0000 1155 2357 1239 | BIC/SHIFT REVOROBB | Beneficiar: Daniel Dăbăcan

SUSȚINE!
Articolul precedentMaine se sisteaza apa potabila
Articolul următorMaine se sisteaza apa potabila
Daniel DĂBĂCAN
Redactor-Șef; Telefon: 0754.460.460; Fax: 0369.819.172; E-mail: contact@obiectivmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.