Firmele, incurajate sa dea bani pentru sport

0

sponsorizariPrevederile incluse în proiectul noului Cod Fiscal sunt criticate de reprezentantii unor organizatii neguvernamentale. Cosmin Popescu este olimpic international la fizica si elev în clasa a 12-a. A fost deja admis la mai multe facultati din Statele Unite ale Americii, dar ca sa poata pleca la studii trebuie sa-si gaseasca un sponsor. „As avea nevoie de aproximativ 18.000 de dolari pentru costurile de locuit”, a spus Cosmin Popescu, elev la Liceul International de Informatica.

Stie ca va fi dificil, pentru ca sunt putine companiile care aloca sume importante de bani pentru astfel de sponsorizari care nu le aduc niciun câstig de imagine.

Începând de la anul, sumele folosite pentru donatii ar putea creste. Astfel, potrivit proiectului de Cod Fiscal, companiile vor putea sa distribuie, drept sponsorizare, 20 la suta din profit, în limita a 0,5 la suta din cifra de afaceri, fata de 0,3 la suta, ca pâna acum.

Asta înseamna ca o companie profitabila, cu afaceri de un milion de euro, va putea sa dea sponsorizari de pâna la 5.000 de euro. Si este obligata sa finanteze cu cel putin 1.500 de euro o federatie sportiva nationala, daca vrea sa foloseasca si restul sumei.

„Temerea noastra este ca toata aceasta facilitate de a directiona o parte din profit catre cauze va fi folosita ca un mod de a-ti face publicitate, pentru ca federatiile nationale de sport au o vizibilitate foarte buna”, a spus Georgiana Ilie, Asociatia pentru relatii comunitare.

Dupa calcularea impozitului pe profit, din acesta vor fi scazute sumele folosite ca sponsorizare. „Prioritatea numarul unu sunt cauzele umanitare, urmate îndeaproape de educatie si cele ecologice. Sportul din pacate în sistemul de învatamânt nu ocupa un loc asa cum ar trebui”, a spus Emilia Muscalu, reprezentanta unei firme care face sponsorizari.

„Trebuie încurajata investitia spre zona de tineret, zona care e slab finantata din alte surse decât cele bugetare”, a spus Emilian Duca, specialist fiscal. La nivel national sunt aproximativ 60 de federatii sportive.

Guvernul creste plafonul sumelor pe care firmele le pot oferi ca sponsorizare. Dar pune si o conditie: o treime din bani sa mearga la federatiile sportive.

Sursă text: digi24.ro

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ